Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

TOP 5. Najbardziej i najmniej "paliwożerne" Diesle na naszym rynku. Cz. 2

Paweł Bartocha

• Cena: 93 000 zł

• Pojemność: 1956 ccm

• Moc: 116 KM

• Moment obrotowy: 300 Nm

• Skrzynia: 6MT

• Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,2 s

• Średnie spalanie: 4,2 l/100 km

• Koszt przejechania 100 km: 27,47 zł
Król kompaktów w VIII wydaniu zadebiutował w 2019 roku i bazuje na platformie MQB evo. Golf niezmiennie imponuje jakością wykończenia i wyrafinowanym układem jezdnym. Do tego jest przestronny i funkcjonalny, a jego bagażnik liczy rozsądne 380 litrów. Samochód oferuje najnowsze technologie i bogate jak na ten segment wyposażenie.
• Cena: 93 000 zł • Pojemność: 1956 ccm • Moc: 116 KM • Moment obrotowy: 300 Nm • Skrzynia: 6MT • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,2 s • Średnie spalanie: 4,2 l/100 km • Koszt przejechania 100 km: 27,47 zł Król kompaktów w VIII wydaniu zadebiutował w 2019 roku i bazuje na platformie MQB evo. Golf niezmiennie imponuje jakością wykończenia i wyrafinowanym układem jezdnym. Do tego jest przestronny i funkcjonalny, a jego bagażnik liczy rozsądne 380 litrów. Samochód oferuje najnowsze technologie i bogate jak na ten segment wyposażenie. Volkswagen
Zużycie paliwa czy energii, to jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze samochodu. Najczęściej wiąże się z jego wielkością, masą czy pojemnością jednostki napędowej. Ale czynników mających wpływ na zużycie paliwa w autach spalinowych lub energii w autach elektrycznych jest zdecydowanie więcej. Pokusiliśmy się o porównanie 25 najbardziej oszczędnych aut benzynowych, wysokoprężnych, hybryd i elektryków, oraz 25 najbardziej "paliwożernych" dostępnych na naszym rynku. Dzisiaj przyglądamy się autom z silnikami wysokoprężnymi (Diesla).

Zużycie paliwa to bardzo ważny parametr, który nabywcy lub użytkownicy samochodów biorą pod uwagę wybierając markę, model i wersję pojazdu. Jest to także najważniejszy czynnik wchodzący w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych samochodu. Dlatego też w pierwszej kolejności wielu kierowców przygląda się właśnie wielkości zużycia paliwa. Postanowiliśmy i my sprawdzić, które auta na naszym rynku cieszą się najmniejszym i najwyższym zużyciem oleju napędowego.

By przyjrzeć się i porównać wszystkie auta musieliśmy oprzeć się na ich wynikach katalogowych zużycie paliwa lub energii, wyliczonych zgodnie z obowiązującym standardem pomiaru zużycia energii WLTP.

WLTP to skrót od zwrotu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure i jest to standard obowiązujący producentów samochodów o dmc do 3,5 tony od września 2017 roku. Choć nie jest on pozbawiony pewnym mankamentów, to jednak dziś trudniej o bardziej rzetelną i obiektywną ocenę zużycia paliwa czy energii, niż właśnie test WLTP.
W naszym zestawieniu braliśmy pod uwagę średnie ceny podawane przez portal e-petrol.pl z dnia 2 lutego 2024, czyli 6,54 zł za litr oleju napędowego (ON).

Oto TOP5 najbardziej ekonomicznych I najbardziej “paliwożernych” aut z silnikami wysokoprężnymi (Diesla) na naszym rynku.
Zobacz naszą galerię!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP 5. Najbardziej i najmniej "paliwożerne" Diesle na naszym rynku. Cz. 2 - Motofakty

Wróć na jedrzejow.naszemiasto.pl Nasze Miasto