Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tir z multimedialną "Grą Szyfrów" przyjechał do Jędrzejowa. Młodzież wcieliła się w polskich żołnierzy walczących z bolszewikami

Anna Gwóźdź
Anna Gwóźdź
Wideo
od 16 lat
Instytut Pamięci Narodowej jest autorem gry o wojnie polsko-bolszewickiej. "Gra Szyfrów" prezentowana w jest tirze przekształconym w multimedialny pokój z konsolami. Tam młodzież może wcielić się w postacie polskich żołnierzy i kryptologów i przy okazji dobrej rozrywki odebrać porządną lekcję historii. 12 października tir z grą odwiedził Jędrzejów. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a dzieci z pobliskich szkół nie chciały opuszczać pojazdu. Zobacz zdjęcia grających uczniów w galerii.

"Gra Szyfrów" Instytutu Pamięci Narodowej przyjechała do Jędrzejowa

Tir z "Grą Szyfrów" przyjechał do Centrum Kultury w Jędrzejowie 12 października. Uczniowie oraz wszyscy chętni mogli zapoznać się z wycinkiem historii o wojnie polsko-bolszewickiej z 1920 roku za pomocą wirtualnej gry. Projekt zorganizował Instytut Pamięci Narodowej.

Fabuła "Gry Szyfrów"

O "Grze Szyfrów" opowiedział nam kierownik projektu, Tobiasz Wultański. - Chcemy przedstawić dzieciom wycinek historii, ale w sposób odbiegający od tradycyjnej lekcji z długopisem i zeszytem. Młody człowiek może o dziwo zapamiętać o wiele więcej, gdy przedstawi mu się informacje w formie rozrywki połączonej z nauką - stwierdził. - W tirze znajdują się 4 stoiska gamingowe z padami oraz dwa stoiska z okularami VR. W grze wcielamy się w rolę polskich bohaterów z wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku. Musimy odkryć najgłębiej skrywane tajemnice wywiadu - złamać bolszewickie szyfry, zapewnić łączność radiową i zneutralizować budzące postrach pociągi pancerne. Zaczynamy ją w pomieszczeniu, w którym naszym zadaniem jest odpalenie silników i uruchomienie elektryczność sprzed 100 lat. Następnie musimy odnaleźć ukrytą depeszę i rozszyfrować ją, by przejść przez wagonownię do sowieckiego tunelu i finalnie wykoleić pociąg - wyjaśnił przedstawiciel Instytutu Pamięci Narodowej.

Co o projekcie "Gra Szyfrów" sądzi młodzież

Do tira przybywały grupy uczniów. Wszyscy byli zafascynowani nowoczesną technologią. W trakcie dobrej zabawy z konsolą w ręku do ich głów wkradła się porcja wiedzy. - Myślę, że dużo się dziś nauczyłem. To na prawdę dobra gra. Podobała mi się w niej grafika - stwierdził uczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Jędrzejowie, Kamil.

Dla kierownika projektu najważniejsza jest reakcja uczniów na projekt. - Odbiór jest niesamowity. Dzieciaki nie chcą kończyć rozgrywki i wychodzić z tira. Cieszą się, że mogą zainstalować "Grę Szyfrów" za darmo w domu i tam dokończyć rozpoczętą przygodę. Dostajemy same dobre głosy. Mam również nadzieję, że nauczyciele będą prowadzili lekcje w oparciu o naszą grę. Lekcje trochę inne i niestandardowe - powiedział Tobiasz Wultański.

Zobacz zdjęcia uczniów, którzy grają w "Grę Szyfrów" w galerii:

W pojeździe przy wejściu zaprezentowano dwa oryginalne mundury polskich żołnierzy z czasów wojny z bolszewikami. Oprócz wirtualnej gry w tirze zaprezentowano jeszcze jeden sposób na alternatywną lekcję o przeszłości - komiks pod tytułem "Pochód Zimowy 1918-1920" autorstwa Krzysztofa Wyrzykowskiego i Sławomira Zajączkowskiego.

Grę Szyfrów można pobrać na platformie Steam za darmo. Jest też dostępna na telefony komórkowe z systemem Android i IOS. Ministerstwo Edukacji i Nauki wpisało ją do projektu "Gry w Edukacji".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jedrzejow.naszemiasto.pl Nasze Miasto